فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
مهر 89 - khooneye doost خانه دوست کجاست؟
تصویر روز

پخش موزیک آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

khooneye doost خانه دوست کجاست؟

اگر خداوند لحظه‌ای فراموش می‌کرد که من عروسکی کهنه‌ام و تکه کوچکی زندگی به من ارزانی می‌ داشت، احتمالا همه آنچه را که به فکرم می‌رسید نمی‌گفتم، بلکه به همه چیزهایی که می‌گفتم فکر می‌کردم، ارج همه چیز در نظر من نه در ارزش آنها که در معنایی است که دارند، کمتر می‌خوابیدم و بیشتر رویا می‌دیدم چون می‌دانستم هر دقیقه که چشمانمان را برهم می‌گذاریم شصت ثانیه نور را از دست می‌دهیم، هنگامی که دیگران می‌ایستادند راه می‌رفتم و هنگامی که دیگران می‌خوابیدند بیدار می‌ماندم. هنگامی که دیگران صحبت می‌کردند گوش می‌دادم و از خوردن یک بستنی شکلاتی چه حظی که نمی‌بردم!
 اگر خداوند تکه‌ای زندگی به من ارزانی می‌داشت، قبایی ساده می‌پوشیدم؛ نخست به خورشید چشم می‌دوختم و نه تنها جسمم که روحم را نیز عریان می‌کردم، خدایا اگر دل در سینه‌ام همچنان می‌تپید و طلوع آفتاب را انتظار می‌کشیدم... با اشک‌هایم گل‌های سرخ را آبیاری می‌کردم تا خارهاشان و بوسه گلبرگ هاشان در جانم بخلد.
 خدایا اگر تکه‌ای زندگی می‌داشتم نمی‌گذاشتم حتی یک روز بگذرد و بی‌آنکه بهمردمی که دوستشان دارم نگویم که دوستشان دارم. به همه مردان و زنان می‌قبولاندم که محبوب من‌اند و در کمند عشق زندگی می‌کردم. به انسان‌ها نشان می‌دادم که چه در اشتباهند که گمان می‌کنند وقتی پیر شدند دیگر نمی‌توانند عاشق باشند و نمی‌دانند زمانی پیر می‌شوند که دیگر نتوانند عاشق باشند!
 به هر کودکی دو بال می‌دادم، اما رهایش می‌کردم تا خود پرواز را بیاموزد. به سالخوردگان یاد می‌دادم که مرگ نه با سالخوردگی که با فراموشی سر می‌رسد، آه انسان‌ها از شما چه بسیار چیزها که آموخته‌ام. من دریافته‌ام که همگان می‌خواهند در قله کوه زندگی کنند بی‌آنکه بدانند خوشبختی واقعی وابسته سنجه‌ای است که در دست دارند، دریافته‌ام که وقتی طفل نوزاد برای اولین بار با مشت کوچکش انگشت پدر را می فشارد، او را برای همیشه به دام می‌اندازد، دریافته‌ام که انسان فقط هنگامی حق دارد به انسانی دیگر از بالا به پایین بنگرد که ناگزیر باشد او را یاری دهد تا روی پای خود بایستد. من از شما بسی چیزها آموختم اما در حقیقت فایده چندانی ندارند، چون هنگامی که آنها را در این چمدان می‌گذارم بدبختانه در بستر مرگ خواهم بود.
 نامه خداحافظی(گابریل گارسیا مارکز) ؛ ترجمه: عباس مخبر
نوشته شده در شنبه 89/7/24ساعت 2:16 عصر توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

با زمانبندی صحیح آب خوردن اثر آن را در بدن خود بالا ببرید

دو لیوان آب -- بعد از بیداری -- کمک می کند به فعال کردن ارگان های داخلی
یک لیوان آب -- 30 دقیقه قبل از غذا -- هضم راحت غذا
یک لیوان آب -- قبل از گرفتن حمام -- کمک می کند به کاهش فشار خون
یک لیوان آب -- قبل از خواب -- به منظور جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی

 

1.jpg

 

ده خاصیت مهم مصرف آب 
  * سلامت پوست:
رطوبت پوست مانع پیری می شود و پوست سالم تر می ماند. 
 * سردرد:
 ?? درصد مغز هر فرد از آب تشکیل شده است. بنابراین کمبود آب بدن، باعث سردرد می شود. 
  * کمر درد:
این ناراحتی بر اثر کمبود مایعات در بدن به وجود می آید. دیسک های موجود در قسمت کمر هر انسان پر از مایعات است و مانند کمک فنر عمل می کند، فعالیت بدنی منظم و میزان کافی مایعات، دیسک ها را آب رسانی کرده و به آن ها اجازه می دهد تا قسمت فوقانی بدن را حمایت کنند.
معمولا مایع درون دیسک در تحمل ?? درصد وزن بدن نقش دارد در حالی که خود اسکلت دیسک تنها در تحمل ?? درصد وزن بدن نقش دارد. افت مایعات، اسکلت را مجبور می کند وزن بیشتری را تحمل کند و در نتیجه درد و ناراحتی به وجود می آید. 
  * کاهش عفونت:
سیستم لنفاوی موجود در بدن وظیفه دفع ضایعات را دارد. این سیستم قبل از ورود سموم به جریان خون، آن ها را می شکند. آب ناکافی در سیستم لنفاوی در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه مقاومت بدن را در مقابل عفونت های خطرناک کاهش می دهد. 
 *تمرکز:
آب می تواند سموم موجود در بعضی از فرآورده های غذایی مانند افزودنی ها و مواد نگه دارنده را از کبد دفع کند و باعث فعال تر شدن فرد و افزایش تمرکز می شود. 
  *آرتروز:
آب در نرم کردن مفاصل بین استخوان ها نقش اساسی دارد. کمبود آب، سایش بین سطح غضروف ها را افزایش می دهد و در نتیجه باعث درد و ورم مفاصل می شود. 
  * بوی دهان:
بوی نامطبوع دهان نشانه بارز کمبود آب بدن است. آب دهان در از بین بردن باکتری های موجود در دهان و آب رسانی به زبان نقش موثری دارد. 
  * گرفتگی عضلات:
اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون. 
  * آسم:
مشکل قوه هاضمه و حالت تهوع صبحگاهی را با مصرف آب کافی پیش گیری و یا درمان کنید. 
 * فشار خون بالا:
تقریبا ?? درصد حجم خون از آب تشکیل شده است. بنابراین حجم خون با مصرف آب ارتباط تنگاتنگی دارد. به محض افت حجم خون، مویرگ های کم تر فعال بسته می‌شود تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. با بسته شدن رگ ها، به عضلات فشار وارد می آید و مصرف آب می تواند فشار وارد بر عضلات را تسکین دهد. 
  مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند. 
شصت درصد وزن بدن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن،  ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ? لیوان آب «MSN» به گزارش توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و ... ارتباط دارد.
یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند.
نکات زیر درباره نوشیدن آب خواندنی است: 
  * قبل از احساس تشنگی، آب بخورید.
* به هنگام فعالیت بدنی آب را قبل از فعالیت، در حین آن و پس از ورزش کردن بخورید.
* آب را به نوشیدنی های دیگر ترجیح دهید.
* آب بدن را از طریق میوه هایی مانند گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، کرفس و خیار تامین کنید.
خوب است بدانید که زمان دقیق مصرف آب اهمیت زیادی دارد و حداکثر تاثیر را روی بدن خواهد گذاشت.
* مصرف ? لیوان آب، ناشتا، اعضای داخلی بدن را فعال می کند.
* مصرف یک لیوان آب نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی، به هضم غذا کمک می کند.
* خوردن یک لیوان آب قبل از حمام به کاهش فشار خون کمک می کند.
* برای جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی، قبل از خواب یک لیوان آب بخورید


نوشته شده در شنبه 89/7/24ساعت 11:15 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

جوکی که جهان را بفکر فرو برد

 چندی پیش جوکی به زبان انگلیسی در دنیای نت زاده  شد! که نکات ارزشمندی را در خصوص
سیاست های رسانه های امریکا در برداشت ترجمه ی فارسی جوک به شکل زیر است :

مردی دارد در پارک مرکزی شهر نیویورک قدم میزند که ناگهان میبیند سگی به دختر بچه
ای حمله کرده است مرد به طرف انها میدود و با سگ درگیر میشود . سرانجام
سگ را میکشد
و زندگی دختربچه ای را نجات میدهد پلیسی که صحنه را دیده بود به سمت انها می اید و
میگوید :"تو یک قهرمانی"
فردا در روزنامه ها می نویسند :یک نیویورکی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داداما ان مرد می گوید: من نیوریورکی نیستمپس روزنامه های صبح می نویسند:امریکایی شجاع جان دختر بچه ای را نجات داد .ان مرد دوباره میگوید: من امریکایی نیستماز او میپرسند :خب پس تو کجایی هستی"من ایرانی هستم "فردای ان روز روزنامه ها این طور می نویسند :یک تند روی مسلمان سگ بی گناه امریکایی را کشت

نوشته شده در شنبه 89/7/24ساعت 10:27 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

نمازهای مثبت و منفی در قرآن<\/h1>

نماز

اگر یک نگاهی به قرآن بکنیم و کارهایمان را با معیارها اندازه بگیریم ، می بینیم که حتی بهترین کار ما که نماز است ،درقرآن چند رقم مطرح شده است

 انواع نمازها : منفی و مثبت

هر کسی نماز را با یک دیدی می بیند . هر چیزی یک بلوغی می خواهد کسی که بالغ باشد دوست دارد که ساعتها در یک جایی بایستد تا آن کسی را که دوستش دارد را در یک لحظه ببیند .

امّا به یک بچه سه ساله اگر بگویی که عروس می خواهی یا بستنی ؟ می گوید: بستنی  . نگاهها فرق می کنند . گل زدن برای یک فوتبالیست یک معنا دارد ولی برای یک پیرزن اصلاً معنا ندارد . هر چیزی بلوغ می خواهد .

 نمازهای منفی :«وَإِذَا نَادَیْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا » [1] .هزواً یعنی  مسخره می کنند . وقتی اذان می گویی مسخره می کنند.عده ای نماز و کسی  که نماز می خواند را مسخره می کنند

افرادی هم هستند که اصلاً سر به سجده نمی گذارند . این افراد موقع جان دادن می گویند : عجب ما رفتیم ولی « لا صدّق ولا صلیّ». لا صدق یعنی تصدیق نکرد و لا صلیّ یعنی نماز هم نخواند . افرادی هستند که « الَّذِینَ هُمْ عَنْ صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ » [2] .

 « اضاعوا »، مسلمانانی هستند که نماز را ضایع می کنند ، « استخفّ »  نماز را خفیف و سبک می شمارند ، « اهان بالصلاة » به نماز اهانت می کنند. این سه تا تعبیر دارد: اضاعوا، استخفّوا، اهانوا، اهانت می کند و ضایع می کند

نماز در نگاه پیامبر گرامی اسلام :

 پیغمبر می فرماید : نماز نور چشم من است . « قرّه عینی فی الصلاه » نور چشم آدم نماز است .

پیغمبر می فرماید :

« ارحنا یا بلال » بلال به من فشار آمده است و یک اذان بگو و مرا آزاد کن . یعنی وقتی که می گوید « الله اکبر » پیغمبر آزاد می شود . مثل یک طنابی که می آید و کسی را از درون چاه بیرون می کشد .

پیغمبر چنان نماز می خواند که « تورّم القدمه » پاهایشان ورم می کرد . آیه نازل شد که طاها ، ای پیغمبر ما قرآن را نازل نکردیم که « لتشقی » تو خودت را به مشقّت بیاندازی ..

گاهی وقتها فهمیدن یک مطلب برای یک کسی می ارزد که یک عمری را می گذارد و در عوض به یک هدف یا یک نکته علمی برسد . علم بلوغ می خواهد ، عبادت بلوغ می خواهد . کما اینکه شهوت بلوغ می خواهد .

علم و عبادت، نیازمند بلوغ فکری و روحی

بعضی ها در پول بالغ شده اند و جانشان را فدای پول می کنند . اینان  نسبت به پول بالغ شده اند و همه کمالات را زیرپا می گذارند.

یعنی عاطفه را نمی بیند ، فامیل را نمی بیند . گرسنگان را نمی بیند ، خدا را نمی بیند و همه چیز را فدا می کند برای پول پرستی .

 در قرآن از آن آیه هایی که اول نازل شد : « یَا أَیُّهَا الْمُزَّمِّلُ  » [3] ، « یَا أَیُّهَا الْمُدَّثِّرُ » [4] .

ای کسی که به خودت پارچه پیچیده ای و در کناری خزیدی ، بلند شو که تو باید نماز شب بخوانی . بخشی از شب را باید با خدا رابطه داشته باشی . آخرین وصیّت همه انبیا نماز بوده است .

اصولاً آدم در لحظه آخر حرف آخر را می زند . آخرین کلمه همه انبیا مسئله نماز بوده است.

 یک زمین خوب را وقتی کسی می بیند می گوید که اینجا برای فوتبال خوب است و دیگری می گوید اینجا برای دانشگاه خوب است. یکی می گویداینجا برج چند طبقه بسازیم و بفروشیم ، یکی می گوید اینجا برای پاساژ خوب است و یکی می گوید اینجا برای مسجد خوب است .

هرکسی با یک عینکی به این قطعه زمین نگاه می کند . وقتی یوسف را از چاه بیرون آوردند یکی می گفت :  بفروشیم و پولش را بگیریم یعنی به عنوان یک کالا ، زلیخا که یوسف را می بیند می گوید :

عجب جوان زیبایی با او خلوت کنیم . در زندان ، زندانی ها می گویند که خواب دیده ایم برایمان تعبیر کن .

یعنی یوسف در چشم یکی تعبیر خواب بین است ، و در چشم زلیخا مردی است که برای کامیابی خوب است و در چشم آنهایی که او را از چاه بیرون کشیدند یک کالایی است که می گویند بفروشیم و پولش را بگیریم .

نوع نگاه انسانها مربوط به این است که ظرفیت او چقدر باشد ، که آیا مثل پیامبر با خواند نماز راحت می شو یا مثل بعضی ها وقتی نماز را می خواند می گوید راحت شدم .

ضایع کردن دین با بد معرفی کردن آن ؛

امیرالمؤمنین فرمود: دین وقتی که کج معنا شد مثل پوستین وارونه است نمی گوید مثل کفش وارونه است چون آدم از کفش دمر نمی ترسد. آدم از کت وشلوار و پیرهن  وارونه نمی ترسد .

تنها لباسی که اگر پشت و رو بشود بد شکل می شود پوستین است. امیرالمؤمنین فرمود که دین اگر درست معرفی نشود مردم از دین فرار می کنند. دین را خشن معرفی نکنیم .به نام دین کارهای ناشایست ،مردم آزاری نکنیم !.

نماز وصل به خداست . انسانی که دستش را در دست خدا گذاشت  ،خودش بزرگ می شود.

نماز رابطه با خدا است و خدا به نماز ما احتیاجی ندارد. امّا انسان خدایی  با نماز ، بزرگ می شود و قطره وقتی به اقیانوس وصل شد ، اقیانوس می شود .

  تنظیم :زهرا اجلال -گروه دین واندیشه



پی  نوشتها :

1- مائده /58

2- ماعون /5

3- مزمّل /1

4- مدّثر /1


نوشته شده در شنبه 89/7/24ساعت 9:57 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

http://img.tebyan.net/big/1388/12/1613464240962191082320165111238213311168.jpg


فریاد زد بسم الله الرحمن الرحیم


یکى از علماء مى فرمود: شخصى خدمت یکى از علماء بزرگ آمد و گفت :آقا اسم اعظم خدا چیست ؟

عالم بزرگوار او را نزد خود نگه داشت ، تا اینکه در یک شب بسیار سرد آن مرد را صدا زد و فرمود: همین الان به فلان نقطه از بیابان کنار شهر برو، در آنجا چاهى است ، یک مقدار آب بیاور. این بنده خدا به راه افتاد و خود را به آن چاه رسانید و مقدارى آب برداشت و برگشت .

ناگهان شیر درنده اى مقابلش ظاهر شد، دست و پاى خود را گم کرد و نگران و مضطرب شد، فریاد زد بسم الله الرحمن الرحیم و به زمین افتاد و غش کرد وقتى به هوش آمد دید از شیر خبرى نیست ، خود را به منزل آن عالم بزرگوار و اهل معنى رساند، عالم بزرگوار فرمود: چرا اینقدر دیر کردى

آن مرد جریان را براى استادش تعریف کرد، عالم بزرگوار فرمود: همین کلمه اى را که گفتى ، خودش اسم اعظم خدا بود چون از صمیم دل و در حال اضطرار بود

شرایطش باید فراهم گردد تا به هدف اجابت برسد، شما هم در آن ترس و دلهره و اضطراب ، دل از همه بریدى ، سیم دلت را از همه قطع نمودى و به خدا متصل کردى و گفتى بسم الله الرحمن الرحیم ، یا الله شرایط فراهم شد و دعایت مستجاب گردید.



نوشته شده در چهارشنبه 89/7/21ساعت 4:16 عصر توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

 
حکیمى فرزندانش را گفت :
با هیچ کس دشمنى مورزید،حتى اگر گمان کنید که به شما زیانى نرساند و از دوستى کسى نپرهیزید حتى اگر گمان کنید که به شما سودى نرساند،زیرا که شما نمى دانید که چه وقت باید از دشمنى دشمن هراسید و چه هنگام باید به دوستى دوستى امید داشت...

نوشته شده در سه شنبه 89/7/20ساعت 9:9 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |



ادامه مطلب...

نوشته شده در سه شنبه 89/7/20ساعت 8:42 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

 pixfa.net
 

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 89/7/19ساعت 9:10 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |


http://publicrelations.mubabol.ac.ir/NewsPic/Hazrat Masomeh.jpg


سرت را به شیشه پنجره تکیه داده اى. ماشین از پلیس راه مى گذرد و هر لحظه به شهر نزدیک تر مى شود، دلت بهانه مى گرفت، هواى او را کرده بود که پا در سفر گذاشتى از لحظه اى که ساک را بسته اى و راه افتاده اى هر لحظه بى تابتر شده اى از بلنداى جاده به شهر خیره مى شوى نگاهت از روى ساختمان ها مى گذرد. چشمان تشنه ات در التهاب عطش مى سوزند. چیزى را مى کاوند که خود نمى دانى، دلت گواهى روشنى مى دهد. در تابش نور آفتاب تشعشع خیره کننده «گنبد طلایى» حرمش چشمانت را به آتش مى کشد. نگاه تشنه ات بر روى گنبد قفل مى شود، مى ماند. گویى به آنچه مى طلبیده رسیده است...بقیه رو حتما بخونید....

نوشته شده در شنبه 89/7/17ساعت 10:18 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

چرا غرب با وجود مفاسد بسیار ، همیشه در حال پیشرفت علمی است ؟


http://mazani.ir/Files/News/595772d636af44c1b7355e155f0ad3b8.JPG


پیشرفتی که امروزه در غرب وجود دارد ، اولا پیشرفت در علم و صنعت و تکنولوژی بوده ، نه در تمام جنبه های انسانی؛ ثانیا غرب پیشرفت خود را مدیون تلاش و کوشش پیشینیان خویش است ، نه ره آورد انسانی غربی امروزی.

دانشمندان بزرگی که در طی چندین قرن در جهان غرب با بهره گیری از آثار و نوشته های دانشمندان پیش از خود ، غافله علم را به جلو راند، و امروز به جهان غرب عرضه داشتند، انسان های غیر اخلاقی نبودند؛ یعنی اگر چه غرب امروز با پیشرفت در علم و صنعت روبر است، اما پیشرفت را مدیون انسان های تلاشگر و دانشمندان پیشین است و آنها اهل فساد نبودند. حتی کسانی که در وادی دانش و کشف رموز هستی و اختراع قرار گرفته اند، کسانی نیستند که به دنبال جنبه های فساد آور در غرب بروند.ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 89/7/17ساعت 8:37 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

<      1   2   3      >

Design By : Pichak