فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
مادرشدن، زنان را باهوشتر میکند - khooneye doost خانه دوست کجاست؟
تصویر روز

پخش موزیک آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

khooneye doost خانه دوست کجاست؟

نتایج پژوهش جدید محققان حاکی از آن است که مغز زنان زمان بارداری و پس از تولد نوزاد  رشد می‌کند.
 
به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، دانشمندان بدین ترتیب موفق به رد عقیده رایج مبنی بر این‌که مغز زنان در هنگام بارداری و تولد فرزند ضعیف‌ می‌شود شدند، زیرا پژوهش‌های آنان حاکی از آن است که در این دوران میزان مواد خاکستری مغز در زنان افزایش پیدا می‌یابد.
نتایج این پژوهش که از سوی جامعه روانشناسی آمریکا منتشر شده است، نشان‌گر آن است که مغز زنانی که به تازگی مادر شده‌اند به دلیل روابط و تعاملات آن‌ها با نوزاد افزایش می‌یابد و در اثر این تعامل، در منحنی یادگیریشان صعود به وجود می‌آید.
بر این اساس همچنین مادرانی که بیشترین تعاملات را دارند دارای بالاترین میزان رشد در بخش‌های کلیدی مغز خود هستند.
محققان انستیتو ملی سلامت ذهنی در مریلند مغز 19 زن را که به تازگی صاحب فرزند شده بودند ( 10 فرزند پسر و 9 فرزند دختر) اسکن کردند.
نتایج مقایسه اسکن‌های مغزی مربوط به2 تا 4 هفتگی نوزاد و 3 تا 4 ماهگی وی بیانگر آن بود که حجم مواد خاکستری مغز در این مدت به میزان کم اما معین و در قسمت‌های مختف مغز، افزایش داشته است.
این در حالی است که میزان مواد خاکستری مغز در افراد بالغ معمولا بدون یادگیری، آسیب مغزی یا بیماری، ظرف یک دوره کوتاه مدت چند ماهه تغییر چندانی نمی‌کند.

نوشته شده در شنبه 89/8/1ساعت 12:5 عصر توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |


Design By : Pichak