فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز
فونت زیبا ساز
شهریور 89 - khooneye doost خانه دوست کجاست؟
تصویر روز

پخش موزیک آنلاین

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

khooneye doost خانه دوست کجاست؟

تقدیم به متولدین دوازده ماه سال

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

متولدین فروردین
که به جهان بیاموزید که عشق "معصومیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "اعتماد" است.
متولدین اردیبهشت
که به جهان بیاموزید که عشق "صبروتحمل" است و از جهان بیاموزید که عشق "بخششو گذشت" است.
متولدین خرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "آگاهی" است و از جهان بیاموزید که عشق "احساس" است.
متولدین تیر
که به جهان بیاموزید که عشق "فداکاری" است و از جهان بیاموزید که عشق "آزادی" است.
متولدین مرداد
که به جهان بیاموزید که عشق "شور و نشاط" است و از جهان بیاموزید که عشق "فروتنی" است.
متولدین شهریور
که به جهان بیاموزید که عشق "نیاز" است و از جهان بیاموزید که عشق "کمال" است.
متولدین مهر
که به جهان بیاموزید که عشق "زیبایی" است و از جهان بیاموزید که عشق "هماهنگی" است.
متولدین آبان
که به جهان بیاموزید که عشق "هیجان" است و از جهان بیاموزید که عشق "تسلیمشدن" است.
متولدین آذر
که به جهان بیاموزید که عشق "صمیمیت" است و از جهان بیاموزید که عشق "وفاداری" است.
متولدین دی
که به جهان بیاموزید که عشق "عقلانی" است و از جهان بیاموزید که عشق "ازخودگذشتگی" است.
متولدین بهمن
که به جهان بیاموزید که عشق "اغماض" است  و از جهان بیاموزید که عشق "یگانگی" است.
متولدین اسفند
که به جهان بیاموزید که عشق "رحم وشفقت" است و از جهان بیاموزید که عشق "همهچیز" است.


نوشته شده در سه شنبه 89/6/30ساعت 8:24 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

http://aks98.com/images/qw01td4rslnnmu1us25h.jpg

لقمان حکیم رضى الله عنه پسر را گفت:
((امروز طعام مخور و روزه دار، و هر چه بر زبان راندى، بنویس . شبانگاه همه آنچه را که نوشتى، بر من بخوان؛ آنگاه روزه‏ات را بگشا و طعام خور
شبانگاه، پسر هر چه نوشته بود، خواند.دیروقت شد و طعام نتوانست خورد.
روز دوم نیز چنین شد و پسر هیچ طعام نخورد.
روز سوم باز هر چه گفته بود، نوشت و تا نوشته را بر خواند،آفتاب روز چهارم طلوع کرد و او هیچ طعام نخورد .
روز چهارم، هیچ نگفت . شب، پدر از او خواست که کاغذها بیاورد و نوشته‏ها
بخواند.
پسر گفت: امروز هیچ نگفته‏ام تا برخوانم.
لقمان گفت: ((پس بیا و از این نان که بر سفره است بخور و بدان که روز قیامت،
آنان که کم گفته‏اند، چنان حال خوشى دارند که اکنون تو دارى)).


نوشته شده در سه شنبه 89/6/30ساعت 8:17 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

 

god.jpg

امروز صبح که بیدار شدی ، نگاهت می کردم... و امیدوار بودم که با من حرف بزنی ، حتی برای چند کلمه... نظرم را بپرسی یا برای اتفاق خوبی که دیروز در زندگی ات افتاد ، از من تشکر کنی... اما متوجه شدم که خیلی مشغولی ، مشغول انتخاب لباسی که می خواستی بپوشی... وقتی داشتی این طرف و آن طرف می دویدی تا حاضر شوی فکر می کردم چند دقیقه ای وقت داری که بایستی و به من بگوی : سلام...

اما تو خیلی مشغول بودی... یک بار مجبور شدی منتظر بشوی و برای مدت یک ربع کاری نداشتی....جز آنکه روی یک صندلی بنشینی. بعد دیدمت که از جا پریدی . خیال کردم می خواهی با من صحبت کنی... اما به طرف تلفن دویدی و در عوض به دوستت تلفن کردی تا از آخرین شایعات با خبر شوی...

 

تمام روز با صبوری منتظر بودم... با اون همه کارهای مختلف گمان می کنم که اصلا وقت نداشتی با من حرف بزنی ...

 

متوجه شدم قبل از نهار هی دور و برت را نگاه می کنی ، شاید چون خجالت می کشیدی که با من حرف بزنی، سرت را به سوی من خم نکردی...

 

تو به خانه رفتی و به نظر می رسید که هنوز خیلی کارها برای انجام دادن داری... بعد از انجام دادن چند کار ، تلویزیون را روشن کردی...

 

نمی دانم تلویزیون دوست داری یا نه ؟ در آن چیز های زیادی نشان می دهند و تو هر روز مدت زیادی از روزت را جلوی آن می گذرانی، در حالی که درباره هیچ چیز فکر نمی کنی و فقط از برنامه هایش لذت می بری ...

 

باز هم صبورانه انتظارت را کشیدم... و تو در حالی که تلویزیون را نگاه می کردی شام خوردی ، و باز هم با من صحبت نکردی.

 

موقع خواب ... فکر می کنم خیلی خسته بودی... بعد از آنکه به اعضای خونوادت شب بخیر گفتی ، به رختخواب رفتی و فورا به خواب رفتی... ....

 

اشکالی ندارد. احتمالا متوجه نشدی که من همیشه در کنارت و برای کمک به تو آماده ام... من صبورم ، بیش از آنچه تو فکرش را بکنی... حتی دلم می خواهد یادت بدهم که تو چطور با دیگران صبور باشی ... من آنقدر دوستت دارم که هر روز منتظرت هستم... منتظر یک سر تکان دادن ، دعا ، فکر ، یا گوشه ای از قلبت که متشکر باشد... خیلی سخت است که یک مکالمه یک طرفه داشته باشی .... خوب ، من باز هم منتظرت هستم، سراسر پر از عشق تو ... به امید آنکه شاید امروز کمی هم به من وقت بدهی ...


نوشته شده در سه شنبه 89/6/30ساعت 8:14 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درخصوص خرید شناسهISRAEL در توئیتر را از مدیر یک وب‌سایت پورنو در میامی آمریکا تایید کرد

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی گزارش‌ها درخصوص خرید شناسهISRAEL در توئیتر را از مدیر یک وب‌سایت پورنو در میامی آمریکا تایید کرد.به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مذاکره با یک وب‌سایت پورنو برای در اختیار گرفتن شناسه ISRAEL در توئیتر را تایید کرد.

بنابر این گزارش، صاحب قبلی این شناسه که یک اسپانیایی و مدیر یک وب‌سایت فیلم‌های مستهجن و ساکن میامی آمریکاست، این شناسه را در سال 2007 و پیش از مشهور شدن توئیتر، به صورت رایگان ثبت کرده بود.

بنابر اعلام وی، در چند ماه گذشته و با بالا گرفتن انتقادات جهانی از سیاست‌های اسراییل در قبال فلسطینیان، کنترل این شناسه عملاً از دست او خارج شده بوده است و صندوق پست الکترونیکی او همواره مملو از نامه‌هایی بوده که از اسراییل ابراز تنفر و انزجار می‌کردند.
این اسپانیایی یهودی‌تبار که "اسراییل مندز" نام دارد، در گفتگو با نیویورک‌تایمز تصریح کرد: شناسه من در واقع بدون استفاده مانده بود چرا که من هر روز با ده‌ها پیام روبرو می‌شدم که فرستنده‌های آنها بر این گمان بودند که این شناسه متعلق به دولت اسراییل است.
وی همچنین در گفتگو با نشریه اسپانیایی پابلیکو اعلام کرده که ابتدا به این موضوع به عنوان یک شوخی نگاه می‌کرده اما نهایتاً تصمیم گرفته از خیر این شناسه بگذرد و با مبلغ بالایی، شناسه را به دولت رژیم صهیونیستی بفروشد.
مندز اعلام کرده که این شناسه را با رقمی چند صدهزار دلاری به اسراییلی‌ها فروخته که این موضوع واکنش مقامات صهیونیست را برانگیخته و وزارت امور خارجه این رژیم ادعا کرده‌ که تنها 3 هزار دلار برای خرید این شناسه پرداخته ‌است.
این اقدام یهودی اسپانیایی در حالی صورت گرفته که وی تا پیش از این، از شناسه ISRAEL برای انتشار فیلم‌های مستهجن در توئیتر استفاده می‌کرده است.
موضوع خرید این شناسه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد با توجه به سوابق قبلی توئیتر در راستای حمایت از اسراییل، این رژیم نیازی به خریدن چنین شناسه‌ای برای حضور در این شبکه اجتماعی نداشته باشد.
پیش از این و در جریان حمله سربازان رژیم صهیونیستی به کشتی فعالان صلح‌طلب ترکیه‌ای در سواحل غزه، استفاده از برچسب (تگ) فلوتیلا flotilla# در توئیتر برای اطلاع‌رسانی در این زمینه به حدی بالا رفت که در صدر برچسب‌های مورد توجه کاربران قرار گرفت اما در اقدامی عجیب، مدیران این وب‌سایت این برچسب را از لیست برچسب‌های مورد توجه حذف کرده و بعدها با بالا گرفتن این موضوع، در مصاحبه با گاردین این اقدام را صرفاً اشتباهی فنی عنوان کردند.

نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:56 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

مسئله امید در فرهنگ اسلامی اهمیت زیادی دارد و قرآن برای تشویق انسان به کارهای شایسته تاکید زیادی بر امید کرده است.آنچه در این باره در قرآن مطرح شده عمدتا بر روی امید به رحمت و بخشش خداوند متمرکز است. مساله امید در قرآن در بالاترین سطح ممکن ، روزنه ای برای تبدیل وضعیت از "گنه کار" به " بخشیده شده "و تبدیل از کسی که قرار است در دوزخ مجازات شود به کسی که رحمت خدا شامل حالش می شود ،مطرح شده است.
 
در تفسیر فرات از بشربن شریح نقل شده که می گوید:روزی از امام باقر (ع) پرسیدم:"امید بخش ترین آیه قرآن کدام آیه است؟" 
حضرت فرمود:"اطرافیان شما در این باره چه نظری دارند؟"
گفتم:"آنها معتقدند آیه «قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لا تقنطوا من رحمت الله» (ای بندگان من که بر نفس خویش اسراف کرده اید از رحمت خدا نا امید نباشید) امیدوار کننده ترین آیه قرآن است."
حضرت فرمود :"اما ما اهل بیت چنین نظری نداریم."
پرسیدم:"پس نظر شما در این مورد چیست؟"
فرمودند:"آیه «ولسوف یعطیک ربک فترضی» (و پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد کرد که راضی شوی) امید بخش ترین آیه قرآن است و منظور از آن شفاعت است."
سپس ادامه دادند:"یکی از دلایل ترجیح این آیه این است که در آیه مورد نظر شما شرط برخورداری از آن رحمت واسعه ،توبه و تسلیم و عمل نیک اعلام شده است اما در آیه مربوط به شفاعت ، هیچ قید و شرطی جز رضایت پیامبر مهربانی و رحمت وجود ندارد."
نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:53 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |


per_naghshe_rostam_copy.jpg

نقش رستم

اردشیر بابکان سوار بر اسب از فرشته حلقه پادشاهی را می گیرد.



per_kaabe_zardosht_naghshe_rostam.jpg

کعبه زردشت

بنایی است برج مانند متعلق به دوره هخامنشی، در نقش رستم(نزدیک دارابگرد). این بنا، ساختمانی مکعب شکل است و فاصله اش تا کوه 46 متر و بلندی آن در حدود 12 متر و مرکب از 19 ردیف سنگ سفید است.

 

per_naghshe-rajab4.jpg

نقش رجب

کرتیر، یکی از موبدان زردشتی که در زمان جانشینان شاپور اول در کشتن مانی و برانداختن مانویان شرکت داشت.



d_0963_img_small.jpg

سیب برها - سربازان گارد داریوش



d_27.jpg

قسمتی از سنگ نگاره ی بیستون

داریوش در حالی که کمانی در دست چپ دارد، پای چپش را بر سینه دشمن (گئومات مغ) قرار داده و دست راستش را به نشانه نیایش اهورامزدا بلند کرده است



d_cyrusgreat.gif

نگاره ی بالدار کوروش در پاسارگاد

این سنگ نگاره محافظی را با چهار بال نشان می دهد که تاج مصری بر سر دارد. نوشته هایی به پارسی کهن، عیلامی و بابلی روی آن هست که خوانده می شود : من، کوروش، پادشاه، یک هخامنشی. حدس زده می شود که این کتیبه بعد از سلطنت کوروش اضافه شده است.

مولانا ابوالکلام آزاد یکی از استادان برجسته هند عقیده دارد که وجود این مجسمه دلیل دیگری است بر این مدعا که کوروش بزرگ همان ذوالقرنین است .



d_damaged_xerxes.jpg

داریوش در حال ترک کاخ خود

شاه روی سر تاج طلای بلندی با لبه ای کنگره دار دارد و جعد مو ، که روکشی از فلز داشته، به وضوح پیداست . از سوراخ های کوچکی که روی گردن و سینه و یا روی مچ شاه است معلوم می شود که او گردن بند و دست بند داشته است. دو ملازم ، با قدی به مراتب کوچک تر ، شاه را همراهی می کنند . در دست یکی از این دو ، که ریش دارد، یک چتر آفتابی است تا وقتی شاه کاخ را ترک می کند، از تابش خورشید در امان باشد.ظاهرا این ملازم از نظر مقام از آن دیگری بالاتر است، زیرا که در هر دو درگاه پیش از آن دیگری قرار گرفته است. نفر دوم بدون ریش است، با یک دست مگس پرانی را روی سر شاه نگهداشته و روی دست دیگر حوله ای انداخته است.

d_darius_egypt.jpg

تندیس داریوش که مقابل کاخ شاهی در شوش قرار داشته.

این تندیس از سنگ تیره ای است که از مصر ، نزدیک دریای سرخ، آورده شده است. شاه درلباس رسمی دربار هخامنشی ، یک گل نیلوفر دردست چپ دارد. متاسفانه سر مجسمه از میان رفته است. بر روی لباس، نام شاه به سه زبان (فارسی باستان، عیلامی و بابلی) و بر روی پایه ی تندیس نام کشورهای شاهنشاهی پارسی به هیروگلیف مصری آمده است. این تندیس به فرمان داریوش در مصر ساخته شده است.



 
h_pars_09.jpg
 


persia1.jpg

سنگ تراشان در حال ساخت سرستون کله گاو و نظارت افسران هخامنشی



d_pars_07.jpg

کفش سه بنده ی پارسی - از نگاره ی پهلوانی در تالار صد ستون



h_persepolis_3.jpg

سر ستون با نقش گاو نر در پرسپولیس



ob_WingedBullPersepolis_Amiet.jpg
 


d_WingedGenie_Roaf76.jpg
 


d_persepolis_05.jpg

غرابه ای که هیئت نمایندگی ارمنی ها برای تقدیم به داریوش شاه به همراه آورده اند

 


da_persepolis_10.jpg

نمایندگان سیلیسیانها که دو قوچ را به عنوان هدیه برای داریوش آورده اند



h_pars_08.jpg

« شاه پهلوانی » در حال مبارزه با حیوانی افسانه ای که مظهر چیرگی شخص شاه بر پلیدی هاست

 

d_faravahar.jpg




d_sphinx.jpg

پاره ای از سنگ نگاره ای از کاخ داریوش

تصویری شبیه به یک ابوالهول. ارتفاع: 82/1 سانتی متر



d_PIC_B04.JPG
 


d_perspolis_11.jpg

سربازان پارسی و مادی



 

persepolis_gate.jpg

دروازه ملل



مبارزه شیر با گاو نر



k_pasargadae_tomb_cyrus_4.jpg

آرامگاه کوروش کبیر

این مکان را سنتا «مقبره مادر سلیمان» می نامیده اند، این مقبره بنای سنگی باشکوهی است که با یک سقف شیروانی مانند سنگی، در مکانی مجزا از ساختمان های دیگر و مشرف بر آنها قرار دارد.



persepolis_recreated__ii.jpg

کاخ داریوش شاه با ورودی با شکوه و چهارچوب پنجره های رو به شمال



perspolis_06.jpg
 


pars_05.jpg

لوح طلایی یافت شده در پرسپولیس



ob_cyrus_cilinder.jpg

منشور(استوانه) حقوق بشر کوروش

در سال 539 پیش از میلاد بعد از اینکه کوروش بابل را تسخیر کرد این استوانه به خط میخی بابلی نوشته و مدفون شد. در سال 1879 میلادی توسط «هرمزد رسام» در بابل کشف شد. در این استوانه کوروش خود را پادشاه جهان، پادشاه بزرگ، پادشاه بر حق، پادشاه بابل، پادشاه «سومر»، «اکد»، پادشاه چهارگوشه دنیا خوانده است. استوانه کوروش را به عنوان نخستین متن حقوق بشر نیز دانسته اند.



new_persepolis_plaza_army_02.jpg

نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:50 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

ادامه مطلب...
نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:29 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

ادامه مطلب...
نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:27 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

ادامه مطلب...
نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:25 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

ادامه مطلب...
نوشته شده در پنج شنبه 89/6/25ساعت 8:23 صبح توسط بچه های مدرسه عشق نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak